سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

حاج رضا انصاریان مداح آستان قدس رضوی درگذشت

حاج رضا انصاریان مداح اهل البیت و خادم حرم آستان مقدس حضرت امام رضا(علیه السلام) در سحر میلاد ارباب با وفایش حضرت اباعبدالله(علیه السلام) امام هشتم درگذشت.وی كه همه ایرانیان و شیعیان وی را با خواندن صلوات خاصه  امام رضا(علیه السلام) می شناسند پس از 40 سال نوكری اهل البیت (علیهم السلام) در مشهد الرضا و درست در سحر ولادت كسی كه سالها برای وی نوكری وخدمتگذاری كرده بود به رحمت خدا رفت.

حاج  رضا انصاریان متولد 1333 در شهرستان خوانسار ودر خانواده مذهبی متولد شد وسالها در در جوار حضرت معصومه(سلام الله علیها) و پرورش یافته و سپس به محضر قدسی حضرت رضا(علیه السلام) در مشهد الرضا رفت وآنجا ساكن شد. این مداح با اخلاص از خادمان حرم بارگاه ملكوتی امام هشتم بود.

سارنیوز : یاد مطلبی افتادم از یک بزرگی که گفته بود اگر خوب برای امام حسین (ع) نوکری کنی سرنوشتت را بتو خوهد گفت نمیتوان اینگونه اتفاقات را همین طوری سرسری گرفت کسی مانند شهید سید مجتبی علمدار روز 11 دی بدنیا آمد و درست در سی سالگی اس در 11 دی شربت شهادت را نوشید و یا شهید سید علی دوامی که روز 21 رمضان دنیا آمد و در 21 سالگی در 21 رمضان بفیض عظمای شهادت نائل آمد مرحوم حاج رضا انصاریان هم از همین سنخ است که در سحر میلاد آرباب باوفایش دعوت حق لبیک گفت تا در سحر میلاد اربابش که رحمه الواسعه است میهمان باشد امیدواریم سرانجام همه نوکران آستان اهل بیت چنین باشد و با تأییدات این ذوات مقدسه به آستان باقی سفر کنند. یادش گرامی و روحش قرین رحمت باد. محمد علی صنیعی

  • تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
  • ماجرای درس‌آموز دیدار اجنه با آیت‌الله بهجت

    به گزارش بی باک به نقل از مفتاح 24، چه کرامتی، چه سلوکی و چه جهاد با نفسی از این عظیم‌تر که در تمام طول سلوک تنها در موارد معدودی کلمه"من" را به کار برد در حالی که اگر هر کسی فقط و فقط در ظاهر جملاتی که به کار می‌برد و یا می‌نویسد اندکی دقت کند تعداد من‌ها سر به آسمان می‌گذارد.
     حجت الاسلام روحی تعریف می‌کند:
     خیلی از داستان‌هایی که آیت الله بهجت نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتند: این خودش است. می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم.
     ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: این لشکر خداست."
      عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله. سی سال به ما در خانه می‌گفتند: یک آقایی بود.
     برگرفته شده از کتاب: عبد خدا محمد تقی بهجت(ره)

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در کانون قرآنی بهشت رضوان اهل بیت ساری

    همزمان با فرا رسیدن خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن مراسم جشنی با حضور قرآن آموزان و مادران گرامی آنان برگزار شد.

    به گزارش سارنیوز : در این مراسم ابتدا قاری محترم آقای علی باقری آیاتی چند از كلام الله مجید را تلاوت نموده و نونهال قرانی سیده فاطمه رضوی دكلمه ای در خصوص روز مادر اجرا نموده در ادامه برنامه مدیریت محترم مؤسسه جناب آقای سید جواد موسوی ضمن تبریك ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و مقام مادر و همچنین تبریك ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ( ره ) با بیان فضیلت اخلاقی حضرت زهرا سلام الله علیها ، منش و رفتار ایشان را بهترین الگو برای زنان عنوان كرده و همچنین گروه همخوانی رضوان شعری را به مناسبت این روز اجرا كردندو در  ادامه مداح اهل بیت كربلایی میثم نجفی اجرای مولودی خوانی به مناسبت این روز را داشته و با طرح سوأل به مناسبت روز میلاد آن بانوی همام به نونهالان جوایزی اهدا شد  و در پایان مراسم به خاطر حضور مادران عزیز قرآنی در این جشن مراسم گلریزان انجام شد و خردسالان به خواندن قرآن پرداختندو با پذیرایی از مهمانان جشن به اتمام رسید.

     

  • تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • سیده طاهره هاشمی شهیده شاخص سال 92 از آمل

    مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: همزمان با گرامیداشت هفته زن طاهره هاشمی به عنوان شهیده شاخص سال 92 این استان معرفی می‌شود.

    سیده زهرا شریف‌الدین در دیدار با خانواده این شهیده، طاهره هاشمی را الگوی شاخص بانوان بیان و عنوان کرد: این شهیده سال 92 به عنوان از سوی سازمان بسیج کشور شهیده شاخص معرفی شد.

    وی با بیان اینکه هم‌اکنون مقدمات اولیه این کار صورت انجام شده است، اظهار داشت: این شهید با توجه به کارهایش در حماسه شش بهمن یک الگوی نمونه برای بانوان جوان و خانواده‌ها خواهد بود.

    شریف‌الدین با اشاره به اینکه شناسایی شهدای شاخص از سوی سازمان بسیج کشور یکی از شاخص‌ترین کارها بوده است، افزود: طاهره هاشمی به عنوان شهیده شاخص از برنامه‌های سال‌های گذشته بوده که به دلیل عدم دسترسی به اسناد به تاخیر افتاد.

    مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: برای شناسایی این شهیده به خانواده‌های مازندرانی در ایام الله دهه فجر امسال همایش استانی برگزار و از خانواده طاهره هاشمی تجلیل به عمل شد.

    به گزارش ایلنا: شهیده طاهره هاشمی نوجوان 13 ساله در حماسه ششم بهمن سال 60 به همراه 39 شهید دیگر در مقابل گروهک منافقین به مبارزه پرداخته و به شهادت رسید.

    برای مطالعه مطالب کاملتر درباره شهیده سیده طاهره هاشمی اینجا را کلیلک کنید

  • تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • دکتر موسوی :در زمینه هدفمندسازی سهمیه عمره به موفقیت های خوبی دست یافته ایم

     به گزارش  حج نیوز  اولین همایش آموزشی ـ توجیهی زائران عمره در سال 92 با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج وزیارت و همچنین حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج وزیارت با حضور صدها تن از عمره گزاران یزد در  سالن ورزشی شاهدیه برگزار شد .

    در همایش آموزشی ـ توجیهی فوق مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان حج وزیارت کشور با اشاره به برنامه هدفمندسازی سهمیه های عمره بر لزوم اعطای حق مردم در این زمینه تأکید و خاطر نشان کرد:تاکنون موفق شده ایم هر سهمیه ای که اخذ شده را در اختیار مردم قرار دهیم .حجت الاسلام و المسلمین  دکتر سید احمد  موسوی در ادامه گفت :باتوجه به عملیات ساخت و ساز در راستای و توسعه فضای حرمین شریفین در سالجاری احتمال تعطیلی عمره می رفت ،اما بر اساس سیاست ها و پیش بینی های انجام شده این معضل بخوبی بر طرف گردید .

     رئیس سازمان حج و زیارت در این همایش که صدها تن از عمره گزاران استان یزد حضور داشتند پیرامون هزینه عمره نیز یادآور شد : با وجود تورم 10 تا 15 درصدی در عربستان،سعی کرده ایمکه قیمت اسکان و تغذیه مطلوب ،نسبت به سال گذشته با همان قیمت یا ارزانتر ارائه شود .وی گرانی هزینه سفرهای عمره را ناشی از نوسانات ارز دانست .مشاور رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سال 92  را سکوی جهش کشور و برداشتن گامهای بلند در عرصه های سیاسی و اقتصادی برشمرد  وخطاب به شرکت کنندگان گفت:در این سفر از خدا بخواهید توفیق عطا فرماید ، دو شعار مورد تاکید ولی امر مسلمین تحقق یابد.حجت الاسلام والمسلمین موسوی در همین زمینه با تاکید بر دوری از خمودی و روزمرّگی خاطر نشان کرد: هیچ کار نشدنی وجود ندارد .
     

    .: ادامه مطلب :.

    پیش اطلاعیه ثبت نام در کاروانهای حج تمتع 1392

     

    به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشورکلیه کسانی که دارای فیش ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا تاریخ 1384/08/20 می باشند، جهت ثبت نام در کاروانهای حج تمتع سالجاری فراخوانده شدند.بر اساس این اطلاعیه اسامی مدیران کاروانهای حج تمتع امسال به همراه هزینه های مربوطه در تاریخ 1392/01/26 در جراید کثیرالانتشار به چاپ خواهد رسید.

    گفتنی است ثبت نام در کاروانهای حج تمتع سالجاری از 8 صبح روز پنجشنبه 1392/01/29 برای کلیه استانها بجز استانهای تهران، قم، البرز، قزوین آغازخواهد شد و ثبت نام در کاروانهای استان های مذکور از 8 صبح روز جمعه 1392/01/30 انجام خواهد گرفت.
    سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه گذرنامه بین المللی واجدین شرایط تشرف حداقل میبایست دارای اعتبار تا تاریخ 1393/01/20 باشد، از کسانی که فاقد گذرنامه هستند و یااعتبار گذرنامه آنان پایان پذیرفته نیز خواست تا نسبت به دریافت و یا تمدید مهلت گذرنامه خود (بصورت انفرادی) در فرصت مناسب اقدام نمایند. همچنین بر اساس این اطلاعیه مهلت ثبت نام و مراجعه به کاروانها از تاریخ مقرر یک هفته اعلام شده است.

     

  • تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    حاج رضا انصاریان مداح آستان قدس رضوی درگذشت

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز